Tsitsikamma - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Tsitsikamma - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 September 2015 | Zuid-Afrika, Stormsriviermond

Wederom werden we door de zon gewekt. We hadden gekozen voor een vroeg ontbijtje. Dit keer nog met een lekker eitje. De komende dagen zal het ontbijt een stuk soberder zijn als we het zelf klaar maken. Toen we wilden vertrekken, kon dat nog niet, daar de auto nog niet gewassen was. De man die verantwoordelijk was voor het parkeerterrein van het hotel had namelijk aangeboden om de auto te wassen, maar was niet voorbereid op zo'n vroeg vertrek. Hij nam er zijn tijd voor. Daarna tanken en op weg naar Tsitsikamma. Dit keer was er een tolweg in de route opgenomen. Voor tienen waren we op de plaats van bestemming, veel te vroeg om de sleutel van ons huisje op te halen. Of we om twee uur wilden terugkomen. We zijn het park ingegaan en hebben de wandeling naar de suspension bridge uitgezocht. Een makkelijke wandeling van een uurtje maar zeer de moeite waard. De paden waren voornamelijk met vlonders aangelegd. Toen we aan het eind van het pad waren, kon je nog door naar het uitzichtpunt. Wim heeft de beklimming gewaagd en heeft een paar mooie overzichtfoto's kunnen maken. Hierna hebben we de sleutel opgehaald van onze oceanetts, een vakantiehuisje met uitzicht op de kust. Je bent letterlijk vijftig meter van de rotsige kust. De oceaan stuurt golf na golf die met geraas stukslaan op deze rotsen. Een schouwspel waar je uren naar kan kijken en waar je echt tot rust van komt. Nadat we ons van ons terras hebben kunnen losmaken zijn we richting het restaurant gelopen.We kwamen onderweg overal dassies tegen. In het restaurant kunnen we gebruik maken van het internet, zodat we toch ons verslag kunnen schrijven. Vandaag hebben we geluk gehad met het weer, maar de verwachting voor morgen is niet zo gunstig.