Amakhala Gamedrive's - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Amakhala Gamedrive's - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Amakhala Gamedrive's

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Grahamstown

In Nederland gaat om zes uur de wekker om naar het werk te gaan, in Zuid-Afrika gaat de wekker om half zes en dat wel op zondag om met de ranger Oubout mee te gaan op een gamedrive. Samen met het Duits echtpaar zijn we op zoek gegaan naar leeuwen. Nadat we eerst een kopje thee en jus d'orange hadden gedronken lag er in de auto een dekentje en een warmwaterkruik voor ons klaar. Deze waren nodig, het is koud 's ochtends en 's avonds ook al wordt het overdag over de dertig graden. We hebben weer olifanten, neushoorns en antilopen gezien, maar de jacht op de leeuw was helaas tevergeefs. Na terugkomst stond een warm ontbijtje voor ons klaar. Vanwege de warmte was de volgende gamedrive om vier uur in de middag gepland. Om lekker in het zonnetje te kunnen liggen was her gewoon te warm. We hebben het een uur geprobeerd om toch een kleurtje te krijgen, maar het was voor ons Nederlanders niet uit te houden. Het Duitse echtpaar was weer op doorreis en nieuwe gasten waren nog niet gearriveerd. We hadden de ranger en auto helemaal voor ons zelf, wat een luxe, Ingeborg voelde zich een prinsesje. Weer op leeuwenjacht. Onderweg naar de plaats waar de leeuwen zich zouden moeten bevinden koos Oubout een route waardoor er een kans was een cheetah te spotten. We hadden geluk, er stak een kopje boven het gras uit. Wij waren de eerste die foto's konden nemen. Wat een mooi dier! De andere rangers spoeden zich naar de plaats waar de cheetah lag, het werd er druk. Hierna hebben we weer naar leeuwen gezocht, maar helaas werden ze niet gevonden. Het was pikkedonker toen we terugkwamen bij de lodge. Samen met de nieuwe gasten hebben we gedineerd. Morgen worden we om zes uur opgehaald voor een laatste poging alsnog de leeuwen te ontmoeten.