Drake bay - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Drake bay - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Drake bay

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 Augustus 2023 | Costa Rica, Drake Bay

Vroeg opgestaan om op tijd in Sierpe te zijn, een tocht van maar anderhalf uur met over, ter uizondering, eens goede wegen. We waren dan ook ruim op tijd aanwezig bij restaurant Las Vegas waar we de auto achterlaten. Er wacht een boot op ons die ons door een mangrove rivier en over de zee naar Pirate Cove, ons volgende verblijfplaats brengt. Onderweg zagen we apen, een krokodil en de schipper vaarde tot ons plezier door een nauwe geul waar de boot nauwelijks doorheen kon varen.

Er was geen aanlegsteiger bij ons hotel, dus we moesten door de zee het strand op lopen wat natte voeten ten gevolge had. Nadat we de spullen hadden uitgepakt stond er een lekkere lunch voor ons klaar. Daarna besloten we onze benen nog even te strekken. We liepen naar het dichtstbijzijnde dorpje. We bezochten de plaatselijke super en hebben bij een Soda (naam voor een cafeetje) een drankje genuttigd. In het beekje voor de soda hebben wij nog een krokodil gezien.

We moesten op tijd dineren want we hadden de night tour geboekt. We zouden laarzen krijgen tijdens de tour en we gingen er abusievelijk van uit dat we die in het hotel zouden krijgen. Wij dus zonder schoenen aan aan het wachten. Ineens werden we gewaarschuwd dat ons vervoer er was. We hadden geen tijd om naar onze kamer te gaan om schoenen te halen, want de laarzen werden aan het beginpunt van de wandeling verstrekt. Onder tussen was het begonnen met regenen, en dat hield pas op nadat de wandeling voltooid was. Daar liepen we, in het pikkedonker met zaklampen, en Ingeborg met laarzen die drie maten te groot waren en ook nog eens laag. De doorgegeven maat kreeg Ingeborg niet aan. De tocht ging voor het grootste gedeelte door een brede beek, waar je net niet water in je laarzen kreeg, tenminste als je een goede maat had. Door de regen en achter de twee gidsen liepen we door het regenwoud om bijzondere insecten en kikkers te zoeken. En we hebben die gevonden. Bijzonder was een fishing spider, die daadwerkelijk aan het vissen was, slangetjes, wandelende takken, makro formaat en als klapstuk een enorme tarantula. Moe en volkomen zeiknat kwamen we om half elf terug in ons hotel, snel het bed in want de wekker gaat morgen weer om 5 uur voor de volgende excursie.

Onze gids heeft een heleboel foto's gemaakt, die gaan we nog krijgen.