Tour de Corcovado - Sirene station - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Tour de Corcovado - Sirene station - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Tour de Corcovado - Sirene station

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 Augustus 2023 | Costa Rica, Drake Bay

Om vijf uur ging de wekker, na een korte nachtrust staan we klaar voor de volgende excursie naar Nationaal Park Corcovado. Het ontbijt staat al voor ons klaar en om zes uur was de boot die ons naar Corcovado moest brengen gearriveerd. Waterschoenen aan, want we moesten bij het park door de branding en scherpe koraal gruis naar het strand lopen. Daar aangekomen na een bootreis van ruim een uur over de volle zee hebben we onze schoenen gewisseld, werden onze tassen op eten en drinken gecontroleerd en werd weer om ons paspoortnummer gevraagd. Onze gids Manuel heeft ons vier uur bezig gehouden. We hebben alle vier de verschillende apensoorten van Costa Rica gezien, een krokodil, Pecari, een hele kudde, kalkoenen, ara's, en als klap op de vuurpijl, een tapir. Best wel een groot beest. Na de tour werden we weer de boot ingeladen en werden we naar een restaurant gebracht waar we een lunch hebben gekregen. Daarna werden we weer per boot naar ons hotel gebracht. Tijd voor ons verslag "STROOMSTORING". Dan maar een spelletje qwirkle gespeeld.

We hebben net gehoord dat we morgen ook niet kunnen uitslapen, onze boot naar Sierpe vertrekt om 7 uur.