San Gerardo de dota - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Wim Egmond - WaarBenJij.nu San Gerardo de dota - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

San Gerardo de dota

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

16 Augustus 2023 | Costa Rica, San Gerardo

Om kwart voor zes waren we weer wakker na een onrustige nacht met weinig slaap. De boot vertrekt om kwart over zeven en in de tussentijd moeten we ontbijten en de koffers weer inrichten.

Stipt op tijd moesten we over het strand, door het zeewater in de boot stappen, een veel grotere boot dan op de heenreis. Er werden dan ook bij diverse hotels medereizigers opgehaald. De terugreis ging ook een stuk vlotter. De auto stond nog precies waar we hem hadden achtergelaten en na de koffers ingeladen te hebben gingen we op weg naar wat wij de dak van onze reis noemde, San Gerardo de Dota. Het hotel Suēnos del Bosque ligt op 2300 meter en om er te komen moesten we een zijweg inslaan van de hoofdweg die bijna op 3300 meter ligt.

Van zeeniveau naar 2300 meter is best wel een verschil in temperatuur. En dat merkten wij dan ook. Na een lunch begon het te regenen en we besloten dan maar om wat proberen bij te komen van de afgelopen dagen. Na het diner regende het nog steeds dus doken we onze bed in en probeerde te slapen onder 4 lagen dekens, wat prima lukte.

• 16 Augustus 2023 - 18:56

Kees: