Reis naar la Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Reis naar la Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Reis naar la Fortuna

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

02 Augustus 2023 | Costa Rica, Fortuna

Vandaag dus een reisdag. We hebben lekker uitgeslapen, om half acht stonden we op, twee en een half uur later dan we gewoon zijn in Costa Rica. Eerst nog een laatste ontbijt op het resort en dan koffers pakken. Uitchecken en naar de rivier lopen. De bagage werd met een karretje naar de aanlegsteiger gebracht, inclusief een losse schoen, van Wim. Hij had de schoenen die onder een tafeltje stonden op een donker plekje over het hoofd gezien! Snel reed het karretje weer terug om de andere schoen te zoeken, deze werd gevonden.

De reis naar la Fortuna duurde ongeveer een twee en een halve uur. Onderweg zijn we nog gestopt in het plaatje Muelle San Carlos, waar een brug is waar in de bomen ernaast heel veel leguanen liggen te zonnen. We hebben daar heerlijke koffie gedronken en diverse foto's gemaakt.

In la Fortuna aangekomen vonden we al snel ons resort Roca Negra del Aranal, net buiten het levendige dorpje. We zijn in een toeristisch gebied aangekomen. We hebben 's middags het plaatsje bekeken en wat boodschappen gedaan. Op de terugweg naar het resort hebben we nog een lekker ijsje gegeten en zijn vrij snel daarna gaan dineren in een klein Costa Ricaans eettentje. Wim heeft het voor hem onbekende drankje chan geprobeerd en we hebben 8200 Colon (€13,71) totaal voor dit eten mogen betalen. Net voordat de buien weer losbarsten waren we in ons huisje.

Morgen gaan we hopen dat de Aranal vulkaan niet in nevelen gehuld is, wat in deze periode bijna niet voorkomt.

• 03 Augustus 2023 - 09:50

Kees:

Chan.De drank bestaat uit vruchtensap (van welke soort dan ook) en geweekte chiazaden en zit boordevol antioxidanten, vezels en eiwitten, om nog maar te zwijgen van een reeks vitamines en mineralen. Wees gewaarschuwd,chanis een verworven smaak. Wanneer ze worden gekookt, splijten chiazaden open en vormt zich een gelatineuze omhulling rond elk zaadje. Het omhulsel zorgt ervoor dat de chiazaadjes in de drank gaan drijven. Het is ook watchaneen onverwachte, gomachtige textuur geeft. Als je ooit tapioca-ballen in bubbelthee hebt geconsumeerd, bieden de gekookte chiazaden in chan een vergelijkbare textuur, zij het in een veel kleinere vorm. Omchanin Costa Rica te proberen, bestel je het bij een traditioneel frisdrankrestaurant.