Walvissen - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Walvissen - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Walvissen

Blijf op de hoogte en volg Wim

23 September 2015 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vandaag staat in het teken van walvissen. Nadat we vanochtend om half zeven waren opgestaan en we snel een ontbijtje naar binnen hebben gewerkt, zijn we via de cliffwalk richting haven gegaan. Nadat iedereen was gearriveerd kregen we eerst een praatje over walvissen en reddingsvesten. Iets over negenen vertrok de boot. De zee was kalm en de zon scheen uitbundig. Kortom ideaal weer om walvissen te spotten. Na een half uur varen waren we de baai overgestoken en de jacht op walvissen kon beginnen. Lang hoefden we niet te wachten, walvissen genoeg om te volgen met de boot. Lastiger was om op het juiste moment een goede foto te maken. We hebben ons uitermate vermaakt. Na twee uur spotten gingen we terug. In Hermanus hebben we gesmuld van een laat ontbijt, degeen welke we tegoed hadden van ons hotel. In de middag heeft Wim zich op een rotspunt gestationeerd welke in de zee uitstak en kwam er pas weer vanaf nadat hij meerdere goede foto's had geschoten. De walvissen kwamen soms tot wel 30 meter van dat rotspunt. We konden er geen genoeg van krijgen. Een belofte van een Belgisch biertje was nodig om Wim van het rotsblok af te krijgen. Vanavond eten we in The Eatery Hermanus. Dat zal wel smaken na zo'n actieve dag

• 24 September 2015 - 20:13

Marja:

wauwwww, wat geweldig leuk om te lezen ! Wat een indrukken krijgen jullie te verwerken zeg! Heerlijk, geniet er met volle teugen van, ik kan me voorstellen dat Wim niet van die rotspunt af wou komen, maar een Belgisch biertje is voor de Egmondjes wel een enorme verleiding