Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Knysna

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

27 September 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

De dag begon met regen en nog eens regen. Wim wilde weer eens de auto gewassen hebben, nou, hij kreeg zijn zin. We besloten tot een laat ontbijt, daar onze volgende activiteit pas om half één plaats zou vinden. Een boottocht over de lagune. Om twaalf uur moesten we de kaartjes bij de haven ophalen en hoorden daar dat er na een kwartier een beslissing zou worden genomen of de tocht door zou kunnen gaan vanwege de harde wind. Het regende, er waren net genoeg mensen om de tocht door te laten gaan, natuurlijk werd de tocht geannuleerd. Maar niet getreurd, om half drie kregen we een nieuwe kans. Dus hebben we bij de Italiaan koffie met carrot cake genuttigd, ook niet verkeerd. Daarna hebben we in winkeltjes rondgesnuffeld, zijn we door het stadje gelopen en waren kwart over twee weer bij de haven. Ondertussen was het weer opgeklaard en kwam zelfs de zon door. De boot ging vertrekken. Helaas kwamen we in een groep terecht die samen een door de kerk georganiseerd uitje hadden. We werden halverwege de tocht getrakteerd op een dank gezang, luidkeels over de boordmicrofoon gezongen. De tocht zelf was niet spectaculair. Van afstand zagen we de brekers van de Indische oceaan op de klippen slaan, maar de boot zelf waagde zich niet uit de lagune. Na anderhalf uur waren we weer terug. 'S avonds hebben we heerlijke bobotie in het hotel gegeten. Morgen gaan we naar Plettenbay.