Amakhala Leeuwenbosch - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Amakhala Leeuwenbosch - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Amakhala Leeuwenbosch

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Grahamstown

Weer een reisdag, we moesten wel vijfenzestig kilometer overbruggen. Dus wat doe je dan 's ochtends, om acht uur al ontbijten. We zijn hier toch altijd vroeg wakker. De zon komt vroeg op en dan gaan de vogels kwetteren. Na ons ontbijt hebben we nog wat geld gepind in Addo, nu niet met muziek en op naar Amakhala Leeuwenbosch Game Resort. Wij werden daar voor één uur in de middag verwacht. Wij stelden de tomtom in en deze leidde ons op de kortste weg naar ons adres. We waren echter vergeten om de optie onverharde wegen uit te zetten, nu dat hebben we geweten. We hebben veertien kilometer over een onverharde weg gereden, vol kuilen en hobbels. Langs townships, waar je absoluut geen pech wil krijgen. Gelukkig waren we ruim op tijd op onze bestemming. We zijn meteen om drie uur met een gamedrive meegegaan, welke vooraf ging met een high tea. Daar ontmoette wij onze medereizigers, een Duits echtpaar. Onze ranger had van tevoren gevraagd welke dieren we graag wilden zien. Als eerste reed hij ons naar de cheetah s, een moeder met vier kittens. De moeder hebben we gezien, de kittens niet. Daarna zij we op rhino jacht gegaan. Nadat de ranger de rhino's in de verte had gespot, kreeg Wim ze in de gaten toen we er voorbij reden. Het terrein was een en al struikgewas en Wim zag iets grijs, hij dacht dat het een olifant was, maar daar had hij zich in vergist. Onze eerste rhino! Totaal zijn we ruim drie en een halve uur op stap geweest en hebben weer vele dieren gezien. Na terugkomst stond een lekker diner voor ons klaar. Veel tijd om te rusten hebben we niet, daar morgen om half zes de wekker gaat voor onze volgende gamedrive . De beste kans om leeuwen te zien.