Cradock. - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Cradock. - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Cradock.

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

05 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Cradock

Half zes gaat de wekker, vandaag de laatste kans om leeuwen te zien. Na ons warm aangekleed te hebben, een warm kopje thee genuttigd te hebben gaan wij vijf voor zes naar buiten. Oubout haalt ons bij onze kamer op, we hoeven alleen nog in te stappen. Wederom ligt er een dekentje en een warmwaterkruik voor ons klaar. We zullen de gamedrive's gaan missen. Na drie kwartier rijden zijn we op de plaats waar de leeuwen zich zouden moeten bevinden. De rangers weten dat door het gedrag van andere dieren in de omgeving. Weer geen succes. We rijden door omdat een andere ranger voor ons net het pad is aan het afrijden op zoek naar de leeuwen. Na vijf minuten draaien we om, wij gaan het ook proberen. Opeens stopt Oubout, vraagt naar Wim zijn fototoestel, maakt een foto en in de vergroting is duidelijk de kop van de mannetjesleeuw te zien. BINGO! We rijden iets dichterbij en daar komt het vrouwtje uit het struikgewas zetten. Later volgt het mannetje, de welpjes hebben we helaas niet gezien. Dit was de kers op de taart. Geweldig om te zien. Nadat wij genoeg foto's hadden genomen maakten wij plaats voor de andere wagens die aan kwamen rijden. We hebben daarna nog een kudde olifanten gezien en een glimp van een jakhals. Helaas moeten we nu Amakhala na een ontbijtje gedag zeggen. Dat word de komende dagen afkicken, we waren zeven uur per dag op safari.
Onze volgende bestemming is Cradock. De tomtom stuurde ons weer over de onverharde weg, maar we hebben maar een omweg gemaakt van vijfentwintig kilometer op goed aangelegde nationale wegen. Aan het begin van de middag zijn we in Cradock aangekomen en kregen we de sleutel van ons appartement, "Lion House". Een huis waar acht personen kunnen slapen. Een kleine villa. Één van de huisjes die onderdeel uitmaakt van het "die tuishuise" complex, een straat vol met gerestaureerde huisjes welke worden verhuurt aan toeristen. We hebben op ons gemak een wandeling door Cradock gemaakt waar we de oude huisjes hebben bekeken. Het was vierendertig graden dus we hebben het rustig aan gedaan. 'S avonds hebben we Italiaans gegeten, Ingeborg een pizza, Wim penne waarna we snel het bed zullen opzoeken.