Mountain Zebra National Park - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Mountain Zebra National Park - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Mountain Zebra National Park

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Cradock

Na zes gamedrive's vonden we dat we het geleerde maar eens in praktijk moesten brengen. We hadden vandaag niets gepland, geen reisdag, geen verplichtingen en het Mountain Zebra National Park ligt hier vlakbij. Men kan er zelf goed rondrijden, dus wij er naartoe om diertjes te vinden. Na eerst in het park koffie gedronken te hebben gingen wij op pad. Er zijn drie routes die je met je eigen auto kan rijden, eerst maar de Kranskop Loop. Op weg naar de receptie zagen we diverse antilopen en een familie bavianen, dus genoeg te zien, dat dachten wij tenminste. De Kranskop Loop ging een berg op en leverde vele mooie uitzichten, helaas weinig diertjes. Pas halverwege zagen we onze eerste dier, de mountain zebra. Later zouden er heel veel meer volgen. Na een korte break met water en een appeltje de volgende route, de Rooiplaat Loop. Bij de ingang van het park hadden we al gehoord dat zich hier de meeste dieren zich bevonden. We zagen in het begin al de blesbok en van heel dichtbij een familie mountain zebra's daarna hebben we vooral op grote afstand zebra's, gnoes en meer blesbokken gezien. Daarna op weg naar de Ubejane Loop. Daar hebben we opvallend mooie gemsbokken gezien. Ook viel ons oog op een familie grondeekhoorns, die tot zelfs onder de auto kwamen. Op weg naar de gate zag Wim een grijze vlek tegen de berghelling. De verrekijker vertelde dat daar nog een neushoorn liep, de afstand was zeker twee kilometer. Een mooie afsluiter van een leuke dag in het park. We hebben 's avonds in Cradock weer in dezelfde pizzeria gegeten, daar het eten er echt erg lekker was en er ook goede koffie werd geschonken. En dat voor omgerekend vijftien euro!!! inclusief drank en fooi.