Nieu-Bethesda - Reisverslag uit Nieu-Bethesda, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Nieu-Bethesda - Reisverslag uit Nieu-Bethesda, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Nieu-Bethesda

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

07 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Nieu-Bethesda

Het is zeer rustig op de weg naar Nieu-Bethesda, kilometers lang zien we geen verkeer. De laatste twintig kilometer gaat over een onverharde weg, gelukkig in veel betere conditie dan de vorige onverharde weg. Onze bestemming is vandaag Ganora Guestfarm, een schapen boerderij. Wij kregen bij aankomst een hartelijk welkom en er werd meteen een vruchtensapje voor ons gemaakt. Het is lammertijd in Zuid-Afrika en op het plein voor de boerderij werden de schapen met drie en zelfs één met vier lammetjes apart gezet om deze extra te kunnen voeren. De middag hebben we doorgebracht in Nieu-Bethesda, zeven kilometer van de boerderij, een kunstenaars dorpje. Je waant je daar vijftig jaar terug in de tijd. Na een koffie annex bierstop in de plaatselijke brouwerij hebben we de winkeltjes en gallerietjes bekeken. Bij aankomst op de boerderij was er een vriendenclub gearriveerd welke de dag daarop een honderd kilometer lange tourtocht op fietsen hadden gepland. Wij hebben met de eigenaresse een kleine wandeling gemaakt met haar huisdier een mangoest. We hadden afgesproken om zeven uur daar te gaan dineren, maar dat werd wat later, Zuid-Afrika doet mee met de wereldkampioenschappen rugby en die wedstrijd werd op dat moment uitgezonden. Nadat Zuid-Afrika gewonnen had kwam er een heel vrolijke vriendenclub ons vergezellen bij het diner. Het was een gezellige avond. Op dit moment werkt het internet niet zodat dit verslag een dag later is gemaakt in een Wimpy in Graaf-Reinet

• 08 Oktober 2015 - 16:22

Teuny: