Auto pech - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Auto pech - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Auto pech

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

09 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Na een vroeg ontbijtje en de wielrenners uitgezwaaid te hebben hadden we vandaag een lange rit voor de boeg. Bijna vierhonderd kilometer. We schoten al aardig op over voornamelijk lange saaie wegen met bijna geen verkeer. We reden door de kleine Karoo. Daar wonen een paar boeren die wat schapen houden, maar voor de rest is er niets. Na driehonderd kilometers bereikten wij de swartbergen, in the middle of nowhere. Daar besloot de auto ermee op te houden, een electronisch probleem denken wij. Onze telefoon had geen bereik, daar stonden we dan. Één keer per kwartier komt daar een auto langs.
Ingeborg heeft met zwaaien een passerende auto weten te stoppen en we mochten gebruik maken van de telefoon van de bestuurder. We konden nog net de melding doen van ons pechgeval, toen zijn beltegoed op was. Dus bleef er niets anders over dan maar te wachten. Na een half uur stopte een auto met een jong stel en zij vroegen wat er aan de hand was. Na uitleg zijn ze gaan bellen, internetten, twitteren en wat al niet meer om in contact te komen met het verhuurbedrijf om ons te laten weten wat de status was van onze hulpvraag. Na zeker drie kwartier bezig te zijn geweest konden ze ons vertellen dat de aanhanger met vervangende auto op zijn vroegst rond vier uur bij ons zou kunnen zijn. Vier uur in de brandende zon zonder schaduw hebben we moeten wachten voordat we weer met een andere auto onze weg konden vervolgen. Gelukkig hadden we water en appels bij ons. Rond vijf uur kwamen we helemaal gaar in Oudtshoorn aan. Na het inchecken zijn we onder de douche gaan staan om bij te komen. We hebben op deze Guestfarm heerlijke struisvogel biefstuk gegeten

• 10 Oktober 2015 - 05:31

De Broekmannen :

Jeetje wat n pech zeg! Gelukkig alles nog redelijk goed afgelopen!!