Kangoo Caves en struisvogel boerderij - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Kangoo Caves en struisvogel boerderij - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Kangoo Caves en struisvogel boerderij

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

10 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Na een heerlijke nachtrust zijn we bijgekomen van de vorige dag. Vandaag gaan we de Kangoo Caves en een struisvogel boerderij bezoeken. Eerst kijken of ze hier een goed ontbijt kunnen serveren. Na inderdaad een lekker ontbijt met veel vers fruit gaan we op pad. Eerst de Kangoo Caves. Deze liggen een kilometer of veertig buiten Oudtshoorn. Rond tien uur zijn we gearriveerd, ruim op tijd voor de volgende rondleiding welke om elf uur begon. Er was een kado winkel waar je rond kon kijken, een restaurant waar je koffie kon bestellen, kortom de tijd wisten we nuttig te besteden. Het was een grote groep die met de rondleiding meeging. Er zijn zes zalen waar we naartoe werden gebracht. De eerste was werkelijk gigantisch. Er zijn in het verleden concerten gegeven in deze zaal waar tweeduizend bezoekers aanwezig waren. Mooie druipsteen formaties werden getoond. De zalen werden steeds kleiner. In totaal duurde de rondleiding een uur. Na een lekkere lunch met taart gaan we op weg naar een struisvogel boerderij, genaamd Safari. Ook hier kregen we een rondleiding. Eerst werden we door een klein museum geleid, waar wetenswaardigheden over struisvogels werd verteld en daarna gingen we de boerderij op. Als eerste kwamen we bij een struisvogel paartje waarvan het mannetje meteen het vrouwtje besprong. Daarna mochten we een aantal vrouwtjes voeren. Met een tractor werden we over de rest van de boerderij vervoerd. Als laatste werd er een gelegenheid geboden om op struisvogels te rijden. Al met al was deze rondleiding zeker de moeite waard. We eten vanavond weer op de guestfarm, daar dit ons gisteren zeer goed is bevallen.