Montagu - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Montagu - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Montagu

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

11 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Swellendam

We rijden verder op de toeristische route, route 62. We merken dat het zondag is, het is rustig op de weg. Onze eerste stop is Ronnies sexshop, een bar annex koffie tent. Vrienden van Ronnie hadden ooit een grap uitgehaald door sex op zijn huis te zetten tussen Ronnie en shop. Toen bleek dat er ineens veel meer toeristen stopten heeft hij het maar laten staan. In de bar hangen talloze bh's aan het plafond van toeristen die ze daar hebben achtergelaten. Na daar koffie te hebben gedronken hebben we de route weer opgepakt en zijn naar Montagu doorgereden. We hebben onze spullen op de kamer gezet en zijn daarna een wandelingetje door het stadje gaan maken. Onderweg kwamen we een Birds Sanctuary tegen. Werkelijk honderden ibissen en kleine reigers zitten in een paar lage bomen aan een grote vijver nestjes te bouwen, kabaal te maken en te schijten. Even verderop was een mooi wandelpad langs een beekje. Kinderen waren daar aan het zwemmen en Wim heeft ze leren keilen, het zoveel mogelijk laten ketsen van een steen op water. Ook Ingeborg kan het nu. We hebben weer een geweldige kamer in Mimosa Guesthouse. Vanavond wordt hier een viergangen diner geserveerd met een wijn arrangement dus we zitten hier gebeiteld.