Shoppen en wijnproeven - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Shoppen en wijnproeven - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Shoppen en wijnproeven

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Één van onze laatste dagen in Zuid-Afrika wilden we nuttig besteden, we zijn in Stellenbosch dus wat gaan we doen? In ieder geval wilden we de winkel van ome Sammie gaan bezoeken. Zo gezegd, zo gedaan. We konden de auto in de buurt van ome Sammie se winkel parkeren en hebben door de winkel gestruind. Deze winkel staat er al sinds negentienhonderdenvier en is een must om te bezoeken als je in Stellenbosch bent. De winkel staat vol met curiosa, drank, kleding, etenswaren etcetera etcetera. In het stadje waren heel veel kleine winkeltjes, gallerietjes, eetgelegenheden en parkeerwachters. Om de twintig meter stond er wel één. We zijn in vele winkeltjes geweest en hebben hele leuke dingetjes gezien. Na een kop koffie, het was al één uur, besloten we naar het plaatsje Franschhoek te rijden. De weg voerde ons door een mooi berglandschap en na een half uurtje waren we in Franschhoek. Ook dit plaatsje heeft hele leuke winkeltjes en ook hier hebben we leuke dingen kunnen kopen. Nu werd het de hoogste tijd om terug te gaan naar het guesthouse, want eraan vast zit een gelegenheid waar je wijn kan proeven. Voor twintig rand, omgerekend één euro veertig, kon je een keuze maken uit vijf wijnen en deze proeven. Wim heeft twee witte en drie rode wijnen geprobeerd en Ingeborg heeft één glas fonkelwijn, een sprankelende wijn gedronken. Een rosé. Daarna hebben we nog een wandelingetje door de wijngaarden gemaakt om nog even van lekkere lentezon te genieten. Vanavond gaan we de koffers inpakken en ons voorbereiden op de thuisreis