Laatste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wim Egmond - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Wim en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Wim

16 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Koffers gepakt, auto volgeladen. Wij hebben tot vijf uur de tijd om nog lekker van dit mooie land te genieten. Als allereerste bezoeken wij een vlindertuin in Klapmuts, vlak bij Stellenbosch. Deze locatie is zeer populair bij scholen hebben wij kunnen concluderen, want minstens vijf kleuterklassen zijn wij hier tegen gekomen. We hebben prachtige vlinders gezien. Tevens was dit een animal sanctuary, hier werden in beslag genomen dieren opgevangen en wilde dieren die als troeteldier op jonge leeftijd in huis zijn genomen en later niet meer te handhaven zijn worden hier ook opgevangen. Na afloop hebben we hier duur koffie gedronken, twee zeer grote bekers voor wel 24 rand (€ 1.68) het was twaalf uur, we pakten de kaart van Zuid-Afrika erbij en Wim plande een mooie route terug naar de luchthaven maar met nog voldoende tijd om één keer een tussenstop te maken. Over de pas bij Franschhoek zijn we naar Grabouw gereden. Daar hebben we op een hele mooie locatie onze laatste tussenstop gemaakt. We zitten hier midden tussen de appels- en perenbomen, die nu in bloei staan en hebben verse appelsap besteld bij onze kleine lunch. heerlijk buiten in de zon bij een temperatuur van vijfentwintig graden. Hierna nog vijftig kilometer rijden en de auto moest worden ingeleverd. Ruim op tijd waren we bij de luchthaven en het lange wachten totdat wij het vliegtuig konden instappen begon. Eerst nog wat BTW teruggehaald en achter de douane de laatste inkopen gedaan. Vaarwel Zuid-Afrika, we komen zeker terug

• 18 Oktober 2015 - 16:06

De Broekmannen :

Ach wat jammer dat het er weer op zit voor jullie, maar t was n prachtige reis! Ik heb lekker meegenoten via deze site. Eens in de 3-4 dagen las ik jullie verslagjes. Erg leuk en bovendien handig voor jezelf toch? Je maakt zoveel mee dat je dat anders snel weer vergeet. Ik denk ook steeds waar was ik eergister ook alweer, hihi!
    Wij moeten morgen onze auto inleveren en dan hebben we nog 2 dagen in Salt Lake City! Woensdagmiddag, voor ons, vliegen we terug, donderdag thuis! En dan hebben wij nog ff jetleg, 8 uur tijdverschil!
    Succes morgen met werken en tot volgende week, Ingeborg!